
Palvelusta tuotteeksi
Palvelusta tuotteeksi
Ethän anna potentiaalisen asiakkaan lipua kilpailijallesi piilotellessasi tarjoamiasi palveluita hintoineen?
Lukeeko sivuillasi "Pyydä tarjous"? Auts! Kun puhutaan suuremmista/pitkäkestoisemmista projekteista, on selvää, että hinta lasketaan tapauskohtaisesti. Mutta tällöinkin tarjouksen laskeminen helpottuu, kun palvelun prosessit on laadittu mustana valkoiselle, näin hinta on helpompi perustella asiakkaalle.
Mutta tavan pienemmät työt/projektit
hintoineen tai hintaesimerkkeineen helpottavat suuresti asiakkaan
ostopäätöstä, sillä tarjouspyyntöihin vastaamista ei tarvitse odottaa ja
hinta & vastine hinnalle on heti asiakkaalle nähtävillä.
Myös pelkän
tuntihinnan ilmoittaminen ei välttämättä ole järkevää, sillä toisinaan
voi olla työ/projekti, missä tekijällä "A" menee 3h, tekijällä "B" 5,5h ja
tekijällä "C" 9h45min.
Selkeät tuotteet ja palvelukuvaukset auttavat asiakasta
löytämään tarvitsemansa tekijän. Hinnat tai hintaesimerkit nopeuttavat
ostopäätöksen tekemistä, kun vastauksia tarjouspyyntöihin ei tarvitse odottaa.
Palvelu auttaa sinua:
- Luomaan helposti myytäviä ja ostettavia tuotteita
Palveluiden myynti on huomattavasti helpompaa, kun palvelu on tuotteistettu ja hinnoiteltu. Miksi ihmeessä hinnat pitäisi pitää piilossa asiakkailta, joille haluat palveluitasi myydä? Mikäli kilpailijasi näkee hintasi niin mitä sillä on väliä? Ei mitään! - Tuotteistamaan palvelusi niin, että asiakkaasi ymmärtää mitä myyt ja millä hinnalla.
Sivuillesi löytävä potentiaalinen asiakas kiinnostuu takuulla enemmän tuotteistetuista palvelustasi kuin kilpailijastasi, jolla sivuila lukee "ota yhteys" tai "pyydä tarjous". Se on ihan oikeasti turhauttavaa! Tuotteistamalla ja hinnoittelemalla palvelusi asiakas näkee suoraan mitä palvelusi sisältää ja paljonko hän siitä joutuu maksamaan - Vähentämään turhia yhteydenottoja ja tarjouspyyntöihin vastaamista
Sivuillasi vierailevista potentiaalisista asiakkaista osa varmastikin ottaa yhteyttä ja lähettää tarjouspyynnön. Kuinka monelle muulle he lähettävät tarjouspyynnön ja kuinka monesta vastauksestasi syntyy kauppa´? Kuinka paljon aikaa olet kuluttanut kauppaan johtamattomiin tarjouspyyntöihin vastaamiseen ja jännittänyt menikö tarjous läpi? - Markkinoimaan tuotettasi helpommin ja selkeämmin
Kun palvelusi on tuotteistettu ja hinnoiteltu, sen markkinoiminen on huomattavasti helpompaa, tuloksellisempaa ja potentiaalinen asiakkaasi ymmärtää heti, minkä vastineen hän rahalleen saa.
Näin vuosia sitten yksityisen henkilön asuntomyynti-ilmoituksen ilman kuvaa. Se meni kutakuinkin näin:
"Myyntiin mahdollisesti tulossa omakotitalo, oma tontti, sijainti xxx (paikkakunta)."
Ilmoituksessa oli muistaakseni mainittu pinta-ala ja jotain tehtyjä remontteja, mutta ei edes hintahaarukkaa. Katselin tuolloin kyseiseltä alueelta taloa, mutta ilmoitus ei herättänyt minkäänlaista mielenkiintoa ottamaan yhteyttä, koska muitakin vaihtoehtoja oli.
Tiesitkö että sama pätee myös edullisempiin ostoksiin? Mitä helpompaa, vaivattomampaa ja aikaa säästävämpää, sen parempi!
Paketti 1.
350€ + alv.24%
- 3h. 1-2 palvelun paketointi ja tuotteistaminen sekä tuotetekstien suunnittelu
Paketti 2.
460€ + alv.24%
- 4-5h. 2-4 palvelun paketointi ja tuotteistaminen sekä tuotetekstien suunnittelu
Paketti 3.
570€ + alv.24%
- 5-6h. 3-5 palvelun paketointi ja tuotteistaminen sekä tuotetekstien suunnittelu
Paketti 4.
680€ + alv.24%
- 6-7h. 4-6 palvelun paketointi ja tuotteistaminen sekä tuotetekstien suunnittelu
Starttiraha-kausilaiset -15%!
Paketit sisältävät alkukartoituksen, tuntimääräisen konsultoinnin sekä loppuyhteenvedon.
Tuotteistettavien tuotteiden määrä paketin aikaikkunassa voi vaihdella suuntaan ja toiseen, riippuen täysin prosessin kulusta, mutta tästä neuvotellaan aina erikseen asiakkaan kanssa ennen sopimuksen allekirjoittamista. Toisinaan asiakkaalle kirkastuu hyvin nopeasti ja selkeästi, kuinka hän palvelunsa haluaa tuotteistaa ja mitä tuote pitää sisällään, toisinaan taas tuotteistaminen ja palvelumuotoilu alkaa elämään ja muuttaa muotoaan prosessin edetessä asiakkaan saadessa uusia ideoita ja ahaa-elämyksiä.
Suuremmat projektit: Pyydä tarjous!
Tarkemmat tiedustelut ja yhteydenotot:
046-8103423
jaana@jaanaronka.fi